Lakk-dugnad på NAZ trengs!

Dette er et forum for medlemmer i Rygge Flyklubb. Her diskuteres klubbens drift og interne forhold.

Lakk-dugnad på NAZ trengs!

Innlegg ao.frog » 04 Feb 2010, 21:52

Hallo folkens!

Forrige uke var jeg innom Norrønafly på Rakkestad (skulle kjøpe olje til Wilco) og kom i snakk med mek'en som hadde ansvaret for NAZ.
Det står dessverre dårlig til med lakken for flyet har MASSE overflate-korrosjon.
Han sa at hvis en eller flere i klubben var villige til å ta på seg å skrape/pusse/fjerne lakken som dugnad, kunne vi få stå godt og varmt inne hos Norrønafly og gjøre jobben.
De kunne også hjelpe oss med lakkeringsjobben eller vi kunne gjøre den sjøl hos dem.

Dette synes jeg hørtes MEGET interressant ut, for en dugnad vil få denne jobben gjort MYE billigere for klubben enn om vi skulle latt et firma gjøre det.
Flyet vil etter en sånn operasjon høyst sannsynlig få en prisøkning som er en god del større enn den utgiften vi må ut med for dette.
Hvis de som tar på seg en sånn jobb kunne få en eller flere flytimer for jobben, burde dette kanskje friste noen ivrige sjeler til å ta 2-3 dager på Rakkestad?

Så hva sier dere i styret: er dette noe å saste på tro?
ao.frog

Re: Lakk-dugnad på NAZ trengs!

Innlegg fenilsen » 05 Feb 2010, 12:47

Hei alle sammen.

Jeg synes vi skal stelle pent med denne gamle damen og A. Frog forslag synes jeg var veldig bra. La oss gjøre dette!

Frank Emil Nilsen
fenilsen

Innlegg FrMen » 05 Feb 2010, 14:22

Jeg er oxå villig til å jobbe på damen,
forutsatt at det passer tidsmessig (f.eks. helg om 1 uke)

Freddy
FrMen

Innlegg ehb » 05 Feb 2010, 15:31

Hei.
Er dere klar over hvor mye jobb det er med dette?
Vi må være klar over at vi må ta all korrosjon i samme slengen.
Er det ikke slik at denne gamle dame skal selges? Får vi da igjen det vi har brukt av tid og penger.
Vi får nok et pent ytre i første omgang, men alt har sin pris.
Skal vi beholde henne, så kan vi jo bruke noen 10 tals tusen på dette, regn med minimum 100000,-
Hva med glassfiber jobben vi må ta?
Jeg er klar over at dette høres pesimistiskt ut men som flytekniker og teknisk leder i klubben er det min
plikt til å gjøre dere oppmerksom på hva dette medfører.
Gamle fly er gamle fly med eller uten ny lakk.

Einar
ehb

Innlegg Anders E » 05 Feb 2010, 19:01

Styret vedtok i siste styremøte (se referat: http://www.ryggefk.no/index.php/filbibl ... own&id=113) at den ikke skal påkostes mer enn det som er nødvendig for å få den luftdyktig. Det er allerede en del mangler som MÅ utbedres og det vil koste en del penger som det er.

MEN, dersom det er mulig å fjerne korrosjon og flekk-lakkere uten at det koster noe vesentlig er det verdt å vurdere. Er noen i stand til å gi en skikkelig vurdering av det?
Brukerens avatar
Anders E

Gå til Medlemsdiskusjon

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 0 gjester